«Με τα δόντια»

δοντια

Το Σάββατο, που λες, είδα ένα ωραιότατο τσιφτετέλι από δυο νέα παιδιά υπό τον ήχο του άσματος «Αναστατώνομαι» της Κατερίνας Στανίση. Όχι, όχι, δεν πήγα στα μπουζούκια. Θέατρο πήγα! Στην παράσταση «Με τα δόντια» που παίζεται στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν. Θα μου πεις πως κολλάνε αυτά. Η Στανίση και ο Κουν. Στο θέατρο του παραλόγου όλα κολλάνε.
Ο Γιάννης Μόσχος διασκευάζει και σκηνοθετεί το ομώνυμο έργο του Θόρντον Γουάιλντερ, The skin of our teeth. Η παράσταση πραγματεύεται τη ζωή της οικογένειας «Ανθρώπου». Μιας οικογένειας που περνά βιβλικές καταστροφές και πολέμους και καταφέρνει να επιβιώσει. Χωρίς να έχει διδαχθεί τίποτα από όσα πέρασε, απλά συνεχίζει να ζει επιφανειακά. Ο πατέρας είναι αυτός που συντηρεί την οικογένεια και που όλα τα μέλη οφείλουν να δείχνουν (προσποιητό) σεβασμό. Η μητέρα ζει συμβιβαστικά μαζί του, καθώς τον έχει ανάγκη στον αγώνα της επιβίωσης. Η κόρη και ο γιος, δυο παιδιά βολεμένα. Στη μέση όλων, η «ξελογιάστρα» παραδουλεύτρα, που συμβολίζει την τάση του ανθρώπου να γίνεται έρμαιο των παθών του.
Η παράσταση προσπαθεί να είναι σατιρική ως προς την φύση του ανθρώπου να συνεχίζει να πορεύεται, χωρίς να κατανοεί τι γίνεται γύρω του. Δυστυχώς όμως, χάνει τα όρια της σάτιρας, αγγίζοντας τα όρια του γελοίου και του λαϊκισμού. Δεν επιτυγχάνει να προβληματίσει, αντιθέτως, προσφέρει «μασημένη τροφή» στο κοινό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η σκηνή στην οποία το έργο θέλει να τονίσει την «ελαφρότητα» της νοοτροπίας της οικογένειας. Επί πέντε λεπτά ακούγεται ολόκληρο το άσμα της Στανίση όπου βλέπεις τα δυο παιδιά να λικνίζονται σε ένα ομολογουμένως καλό τσιφτετέλι!
Κάπου εκεί, στα ενδιάμεσα του χάους, γίνονται και προσπάθειες διδακτισμού από τους ήρωες. Ξαφνικά, οι πρωταγωνιστές υιοθετούν ένα σοβαρό ύφος και αρχίζουν τα ηθικά συμπεράσματα. Κοινότυπη τακτική, εύκολη η οποία χάνεται στο πλαίσιο «τσίρκου» που έχει διαμορφωθεί. Μέσα σε όλο αυτό το «παράλογο», οι υπερβολικές φωνές-ουρλιαχτά και οι περιττές βωμολοχίες προκαλούν απλά το εύκολο γέλιο.
Αυτό που σώζει την παράσταση είναι οι εξαιρετικές ερμηνείες των Ιωάννα Παππά (παραδουλεύτρα) και Ιωάννας Μαυρέα (η υστερική μητέρα). Ακόμη και υπό συνθήκες τσίρκου, καταφέρνουν να ξεχωρίσουν.

Πατέρας: Θανάσης Δήμου
Μητέρα: Ιωάννα Μαυρέα
Κόρη: Φωτεινή Αθερίδου
Γιος: Αντίνοος Αλμπάνης
Παραδουλεύτρα: Ιωάννα Παππά
Αφηγητής: Άγγελος Μπούρας

Πληροφορίες παράστασης
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – Υπόγειο (Πεσμαζόγλου 5, 210 3228706) Δευ., Τρ., Σάβ. 21:15, Κυρ. 20:00, Τετ. 18:00 Εισ. 10, 12, 15, 16 €

 

Αφήστε Σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.


*